Přemýšlela jsi někdy nad tím, že SEO není jenom o Googlu? Sociální sítě jsou obrovské hřiště, kde už tvoji potenciální klienti dávno jsou. Otázkou je: Najdou tě? Dneska si ukážeme, jak můžete ze sociálních sítí vymáčknout maximum a přitáhnout si nové klienty skoro zadarmo.
👉Vyzkoušej: Otevři si anonymní okno prohlížeče. Otevři Google a vyhledej svoje hlavní klíčové slovo v podnikání – např. tvoje jméno, název kurzu nebo produktu. Jaké sítě máš ve výsledcích? U mě můžeš vidět, kromě webu i Facebook, Youtube, a IG.

Co je Sociální SEO a proč je důležité?
Sociální SEO je optimalizace obsahu na sociálních sítích tak, aby se vaše profily, příspěvky a videa ukazovaly ve výsledcích hledání na Google a také přímo na těchto platformách. Jinými slovy, pokud někdo hledá tvůj produkt nebo službu, měl by tě najít nejen přes tvoji webovou stránku, ale i přes Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Pinterest, Threads nebo X.
🔎 Zajímavý fakt: Pokud správně používáš klíčová slova ve svých příspěvcích na sociálních sítích, mohou se objevovat i v Google vyhledávání. Takže si je klienti najdou i když nenavštíví tvůj web!
Jak správně využívat klíčová slova na sociálních sítích?
Máš správně vyplněný profil na Instagramu? A co bio na Facebooku nebo LinkedInu? Klíčová slova by měla být součástí nejen příspěvku, ale i profilu. Podívej se, kde všude je můžeš použít:
✅ Jméno a popis profilu – Použijte klíčová slova přímo ve jménu nebo v popisu. Např. „Jana Nováková | Expertka na ručně vyráběné šperky“
✅ Hashtagy – Neměl by chybět hashtag, který odpovídá vašemu hlavnímu klíčovému slovu (např. #SEOproSocialniSite).
✅ Příspěvky – V textu příspěvku přirozeně zmíňte klíčová slova.
✅ Texty u obrázků – Instagram a Facebook umožňují přidávat popisky k obrázkům. Použijte tam klíčová slova!
✅ Názvy souborů – Pokud nahráváte video nebo obrázek, zkuste předem upravit název souboru (např. „SEO-na-socialnich-sitich.jpg“).
✅ Další obsahové formáty – Reels, short videa, stories, carousel příspěvky, odkazy, živá vysílání a dlouhá videa – všude je prostor pro správná slova!
🔎 Zajímavý fakt: vše co děláte na sociálních sítích správně popisujte. A máte dvě možnosti – něco můžete optimalizovat na svoje hlavní slova – např. SEO Seznamka, i když nejsou hledaná a něco optimalizujte na hledaná slova, která máte v analýze klíčových slov.
Jak si jednoduše optimalizovat sociální sítě?
Pokud se chceš naučit, jak:
- Vyplnit svůj profil tak, aby se zobrazoval ve výsledcích hledání na Googlu.
- Používat klíčová slova v příspěvcích, fotkách a videích.
- Sledovat, odkud k tobě chodí lidé na sociální sítě a jak to využít pro růst podnikání.
Pak pro tebe mám workshop „SEO na sociálních sítích“ (WSSS), kde se tohle všechno naučíš.
📢 Chceš se přihlásit? Stačí napsat „WSSS“ do komentáře a jakmile bude připravená registrace, pošlu ti odkaz!
Závěr: Sociální SEO jako skrytý marketingový trumf a dvě mouchy jednou ranou
Správně nastavené sociální sítě nejsou jen o lajcích. Pokud do nich zapojíš Sociální SEO, pomůžeš si k větší dohledatelnosti, důvěryhodnosti a novým klientům. A nejlepší na tom je, že tě to nestojí ani korunu navíc!
🔎 Chceš jít ještě dál? V SEO klubu pro podnikatelky společně a s mojí podporou pracujeme na optimalizaci, ale také dalších tématech jako reference a recenze, abyste ze svého podnikání vytěžily maximum! A členky SEO mají slevu na všechny workshopy, které budu v tomto roce pořádat.
🔎 Tak co, jdeš do toho? Workshop můžeš objednat zde a vidíme se na Googlu! 🚀
Ps: Tento článek je optimalizovaný na slovo Sociální SEO, ale toto slovo nemá žádnou hledanost, protože málo kdo ví, že něco takového existuje.