Google vás začne mít rád 😀💘 Ano je to tak. A v následujícím článku se koukneme na to, co to znamená a jaké to má pro vás důsledky a výhody. Ukážu to na příběhu dvou klientek.
Co znamená dlouhodobé SEO aneb pracujete na SEO delší dobu?
SEO samo o sobě není jednorázová záležitost, jako třeba reklama. Nestačí ho zapnout a ono funguje samo. Na SEO je potřeba pracovat dlouhodobě a komplexně. Obsáhnout všechny jeho části a to do jak velké hloubky, záleží na tom kolik času méte.
Obě moje klientky se SEO začaly s mojí podporou v SEO Seznamce. Tzn. začaly se ho učit podle mých návodů v lednu 2024. A pracují na něm do dnes – říjen 2024. A budou i nadále pokračovat. Nyní je to už udržovací práce a ne tak intenzivní jako v začátku. Mimochodem, obě dvě jsou handmadařky.
- Lenka v e-shopu prodává komponenty pro výrobu šperků a drátované šperky. https://www.lenka-b.cz/
- Zdeňka šije technikou patchwork textilní doplňky a prodává svoje výrobky v e-shopu. https://www.vaneza.cz/
Co všechno Lenka a Zdeňka v SEO dělaly a dělají?
Obě dvě si v SEO Seznamce:
- Posbíraly klíčová slova (analýza klíčových slov) – zjistily co jejich zákazníci hledají na Googlu.
- Naučily se vybírat slova pro která má smysl stránky optimalizovat. Tohle považuji za nejobtížnější část celé analýza klíčových slov. Ono totiž není vůbec jednoduché najít si logiku ve výběru “správných” klíčových slov.
- Naučily se kam klíčová slova vyplňovat v e-shopu. Obě mají Eshop-rychle, který má vše potřebné pro SEO připravené.
- Naučily se, jak to udělat aby jednotlivé stránky na sebe navazovaly a aby byly správně odkázané pomocí interních odkazů.
- Zjistily, že nestačí optimalizovat pouze produkty a kategorie. A kort v jejich hodně konkurenčním prostředí. Takže obě s velkým odporem a sebe zapřením napsaly blogový článek. Tady je příklad jednoho z hodně trefných článku Zdeňky, který na Den matek zboural celý Google :-). https://www.vaneza.cz/den-matek
- Začaly pracovat na propojení s ostatními podnikatelkami pomocí zpětných odkazů. Pro Google je totiž důležité, aby byl web propojený s jinými v oblasti s podobnou nebo stejnou cílovkou. Aby poznal kam web patří. Tenhle bod jim ještě trošku hapruje, protože potřebuje trošku více odvahy, vykouknout ze své bubliny 🙂
- A také začaly opravovat technické chyby, které v e-shopech měly. A že jich tam bylo požehnaně. Protože když člověk začíná s e-shopem, tak mu nikdo neřekne: “Nemazej ty produkty, které prodáš” , “Neměň URL adresy jednotlivých stránek”, “Nedávej na web velké obrázky, zpomalují ti ho”. “Pošli Googlu mapu webu, ať ví které stránky má ukázat ve výsledcích hledání” Atd.
A všechny, tyhle body začaly obě klientky na webu dělat. A tím jak rostlo množství stránek, které obsahují hledaná slova (SEO optimalizovaných stránek) a klesalo množství technických chyb. Tak Google začal oba e-shopy milovat💘. Zjistil totiž, kdy a komu je má ukázat ve výsledcích hledání. A holkám rychle roste návštěvnost na webu.
Co to tedy znamená, že Google má tvůj web rád 💘?
Přes začátkem práce na SEO:
- E-shopy se málo zobrazovaly ve výsledcích hledání na Googlu.
- Lenka cca 400x za den.
- Zdeňka cca 170x za den
- Na web, z výsledků hledání na Googlu, nikdo neklikal resp. chodilo pouze málo zákazníků.
- Lenka průměrně 7 prokliků denně
- Zdeňka průměrně 3 prokliky denně
- Na webu bylo hodně technických chyb a byl hodně pomalé.
- Googlu trvalo hrozně dlouho, v řádu týdnů zjistit, že se na webu něco opravilo nebo optimalizovalo. Nechtělo se mu jednotlivé stránky indexovat.
Poté co na SEO holky pracují už 10 měsíců:
- E-shopy, se hodně zobrazují ve výsledcích hledání na Googlu.
- Lenka cca 1 500x za den.
- Zdeňka cca 600x za den
- Na web, z výsledků hledání na Googlu, kliká hodně potencionálních zákazníků.
- Lenka průměrně 35 prokliků denně
- Zdeňka průměrně 15 prokliků denně
- Na webu už je málo technických chyb a rychle se načítá.
- Googlu trvá pár minut/hodin, než zjistí co se na webu opravilo. A Nově vytvořené stránky, prakticky okamžitě zaindexuje. Tzn. ukáže je ve výsledcích hledání.
Shrnuto a potrženo, když pracuje na SEO delší dobu, Google vám zamete cestu k vašim zákazníků. Přestanete se bát všech těch technických záležitostí. Opravíte ty nejzávažnější SEO chyby a už je neopakujte. Seberete odvahu psát blogové články. Pouze dál optimalizujete stávající stránky a přidáváte nové.
Ze začátku, je to práce opravdu intenzivní a zdá se to být nekonečné. Ale věřím, že když se teď Lenky a Zdeňky zeptáte, tak už to pro ně není raketová věda. A už to nezabere tolik času. A navíc vidíte tu obrovskou návštěvnost, která za to fakt stojí.
A pokud chcete zjistit v jakém stavu je váš web a začít polehoučku přípravu na stav “po práci na SEO”. Objednej si Vánočního SEO průvodce, kde tě provedu 24 body, které si na webu zkontroluješ, abys věděla jak na tom SEO jsi. Na závěr ti poté ukážu jak a kde chyby opravit.